انواع موتورهای درب های کرکره ای : موتور کرکره برقی یکی از مهم‌ ترین اجزاء کرکره برقی است که از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند

کرکره‌های برقی میتوانند برای استفاده راحت‌ تر از طریق موتور کنترل شوند و با استفاده از ریموت یا موبایل بالا و پایین روند.

یکی از دلایل اصلی استفاده از موتور برای کرکره ها ساده شدن بالا و پایین بردن آن‌ ها نسبت به مدل‌ های قدیمی تر آن است که باید به صورت دستی حرکت داده می‌ شدند.

انواع موتورهای درب های کرکره ای و مشخصات آنها

موتور توبولار کرکره برقی

موتورهای توبولار کرکره برقی به دو دسته تقسیم می شوند :

نوع اول این موتور ها که از اصلی‌ترین و با سابقه‌ترین مدل‌های موتور است بیشتر برای کرکره برقی های کوچک مثل کرکره برقی برای پنجره و بالکن استفاده می‌ گردد.

موتور توبولار در قسمت محوری بالای کرکره قرار می‌ گیرد و معمولا به شکل یک استوانه فلزی با یک لبه در قسمت انتهایی آن است.

این موتور برای کارکرد از برق شهر یا همان ولتاژ 220 ولت استفاده می‌ کند.

از هر موتور توبولار سه سیم بیرون آمده است که با اعمال ولتاژ 220 ولت به سیم‌ های مناسب ، موتور در جهت پایین یا بالا بردن کرکره می‌ چرخد.

قدرت این نوع از موتور های توبلار کرکره برقی از ۳۰ نیوتن بر متر مربع الی ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ ، ۱۲۰ تا ۱۴۰ نیوتن بر متر مربع تولید می‌ شوند.

برای راه‌اندازی این نوع موتور و اعمال ولتاژ برق شهر به صورت مناسب به سیم‌های آن ، باید از گیرنده یا همان رسیور مناسب موتور توبولار استفاده کرد.

کار رسیور دریافت فرمان باز و بسته شدن از طریق ریموت و اعمال ولتاژ مناسب به موتور توبولار است. رسیورهای موجود در بازار امکان دریافت فرمان از طریق ریموت را دارند.

امروزه رسیورهای جدیدتری هم به بازار عرضه شده‌ اند که علاوه بر ریموت با گوشی موبایل هم کار می‌ کنند. 

موتورهای ساید(گیربکسی) کرکره برقی

موتورهای کرکره برقی ساید در بسیاری از اماکن استفاده می گردد.

این مدل از جمله پر قدرت ترین نوع موتور کرکره اتوماتیک است که در ساختمان هایی با دهنه پارکینگ بزرگ یا پرتردد قابل استفاده می باشد.

ظاهر این موتورها از نمونه پر مصرف توبلار و حتی سانترال بزرگتر است و به وسیله زنجیر شفت کرکره را می گرداند.

یکی از قابلیت‌ هایی که موتورهای ساید دارند سیستم پاراشوت است که جهت جلوگیری از سقوط کرکره در صورت نقص فنی کاربرد دارد.

موتور ساید در قدرت ۳۰۰، ۵۰۰، ۶۰۰، ۸۰۰ و حتی ۱۰۰۰ کیلوگرم تولید می شوند که در اکثر موارد حداکثر تا قدرت ۶۰۰ کیلوگرم استفاده می گردد.

به تازگی موتورهای سبک تری که بر اساس متر مربع است به بازار عرضه شده است تا مصرف کننده بتواند با صرف هزینه کمتری از موتورهای ساید بهره ببرد.

در تقسیم‌ بندی دیگر می‌ توان تمام موتورهای ساید را در دو نوع با باطری و بدون باطری طبقه‌ بندی نمود.

موتور سانترال کرکره برقی:

موتور سانترال (Central) مناسب برای اتوماتیک کردن درهای کرکره های قدیمی و غیر اتوماتیک است.

اگر نیاز به برقی کردن درب کرکره قدیمی خود دارید تا بتوانید بدون تعویض کرکره و با ریموت کرکره را بالا و پایین ببرید ، این نوع موتور مناسب کار شما خواهد بود.

البته استفاده از این روش با ظهور موتورهای توبلار و ساید بسیار محدود شده است و امروزه موتور سانترال کرکره کاربرد بسیار کمتری دارد.

در بازار ایران برندهای موتور کرکره برقی مختلفی موجود هستند که شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین برند را از گروه تولیدی پنجره خوب تهیه نمایید.

برندهای موتور کرکره برقی:

منبع: پنجره خوب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *