پنجره های دو لنگه فرانسوی عموما جهت پنجره های رو به فضای باز و یا بالکن مورد استفاده قرار می گیرند و جذابیت استفاده از آن ها به علت عدم وجود پروفیل میانی در وسط پنجره در هنگام باز شدن دو لنگه می باشد.

همچنین امکان باز شدن هر یک از لنگه ها به تنهایی و مستقل از لنگه دیگر وجود دارد و هنگامی که هر دو لنگه پنجره را باز می کنیم ، بازشوی کاملی را ارائه می دهد.

تنوع یراق آلات در و پنجره یو پی وی سی ، دستگیره ها ، قفل ها و لولا ها در پنجره های قدیمی آهنی ، آلومینیومی و چوبی در مقایسه با انواع پنجره های دوجداره مدرن بسیار محدود هستند. بنابراین طراحان و معماران ساختمان با اندکی توجه و دقت می توانند به بهترین و بهینه ترین نوع پنجره دست یابند.

یراق آلات فرانسوی

در درب و پنجره هایی که هر ۲ لنگه آن باز می شود دو مدل یراق قابل نصب می باشند.

  1. یراقی که لنگه اصلی آن به صورت یراق پنجره ای و یا سوئیچی بوده ولی لنگه دوم آن با چفتی بنام کشو مغزی بسته می شود مانند درب های آهنی قدیمی.
  2. یراق معروف بنام یراق فرانسوی که لنگه اصلی آن مانند قبلی ولی با این تفاوت که، لنگه بصورت دو حالته نیز باز می شود و لنگه دوم توسط مکانیزم خاصی از هر ۳ طرف پنجره بالا ، پائین و پشت کیپ می گردد.یراق کشو مغزی از لحاظ کیپ بودن بسیار ضعیف تر از یراق فرانسوی می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *