پنجره دو جداره دارای یرق آلاتی است که وجود این یراق پنجره آلومینیومی برای عملکرد آن ضروری می باشد.

این یراق آلات باعث می شوند تا پنجره ها عملکرد درستی داشته باشند.

یراق آلات با نصب شدن به درب و پنجره آلومینیومی باعث باز شدن و یا بسته شدن درب یا پنجره می شوند. یراق آلات خوب به محصولاتی گفته می شود که دارای کیفیت قابل قبولی بوده و در تولید آن از جنس های مرغوب استفاده شود و اینکه وجود آن باعث شود باز و بسته کردن در و پنجره به راحتی انجام شود و مشکلی پیش نیاید و در طول زمان کارایی خود را از دست ندهد.

یراق‌ آلات شامل موارد زیر می باشند :

  • لولاها
  • دستگیره
  • قفل
  • زبانه‌ ها

ویژگی و کارایی یراق پنجره

تحمل وزن اولین نکته حائز اهمیت در تمامی یراق ‌آلات می ‌باشد. ۱۰۰ کیلوگرم حداقل وزنی است که این سیستم از یراق ‌آلات در اندازه ‌های مختلف بازشو باید تحمل کنند. برای تحقق این امر مقاومت، اندازه و وزن مناسب لولاها باید مورد توجه قرار گرفته و همچنین پیچ ‌های رگلاژ لولاها نیز باید از جنس مناسب برخوردار باشند تا در هنگام رگلاژ دچار هرز شدن رزوه ‌ها نگردد.

عدم رعایت ملاک ‌ها و معیارهای دقیق موثر بر کیفیت و استاندارد یراق‌ آلات می تواند تاثیر مستقیم و منفی بر کیفیت در و پنجره داشته باشد. به دلیل باز و بسته شدن همیشگی در و پنجره ‌های آلومینیومی و  UPVC یراق ‌آلات نقش مهم و اساسی در کیفیت درب و پنجره ها دارند و در واقع می توان گفت که انتخاب یک یراق مطابق با استاندارد جهانی و البته نصب صحیح آن می تواند تضمینی بر ارتقای کیفیت در و پنجره دوجداره آلومینیومی و  UPVC باشد.

می ‌توانید از مشاوره و راهنمایی متخصصان گروه تولیدی پنجره خوب بهره بگیرید و از طریق تلفن‌ های اعلام شده بر روی سایت با ما در تماس باشید.

منبع : پنجره خوب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *