همان طور که می دانید اصلی ترین کارایی پنجره های یو پی وی سی بحث عایق صدا و حرارت آن است و این امر باعث افزایش آسایش و کاهش هزینه خانوارها می شود اما در مواردی از شیشه سه جداره استفاده می شود زیرا در این پنجره ها بطور کلی یک لایه دیگر به شیشه دو جداره اضافه شده و این امر کارایی پنجره ها را در بحث عایق بندی دو چندان می نماید.در این مقاله به بررسی مزایای شیشه سه جداره خواهیم پرداخت.

مزایای شیشه سه جداره

شیشه‌ های سه جداره از سه لایه شیشه به جای دو لایه تشکیل شده اند. این نوع از شیشه‌ ها از سه شیشه تک جداره به اضافه دو اسپیسر تشکیل می ‌شوند. دلیل این که از این نوع از شیشه ها، در مقایسه با شیشه‌ های دو جداره، از یک شیشه و جداره مازاد استفاده می‌ شود، امکان افزایش عایق بندی با شیشه سوم است.

به همین دلیل از شیشه ‌های سه جداره بیشتر در مناطقی که آب و هوای سردی دارند، استفاده می ‌شود. چرا که استفاده از این نوع شیشه ‌ها می ‌تواند تا حد بسیار زیادی از هدر رفت حرارت و برودت جلوگیری کند. همچنین امنیت آنها در برابر عوامل بیرونی و خارجی بسیار زیاد است و عایق بندی صوتی عالی ای نیز دارد.

شیشه سه جداره چه مزایایی دارد؟

  • با استفاده از شیشه سه جداره، هدر رفت انرژی (حرارت و سرما ) تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.
  • بدلیل سه جداره بودن ، امنیت آن در برابر عوامل خارجی نیز بیشتر است.
  • شیشه سه جداره نسبت به شیشه دوجداره عایق بندی بهتری نسبت به صوت و آلودگی دارد.

برای آنکه بتوانید جهت انتخاب بین پنجره ها با شیشه دو و یا سه جداره تصمیم بگیرید، بهتر است که از مشاور فنی گروه تولیدی پنجره خوب ، مشخصات و میزان صرفه جویی هر یک از پنجره های دو و سه جداره ی خود را برای شما اعلام می نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *